14 Şubat 2013 Perşembe

  Evde Portakallı ve Fındıklı Çikolata Yapımı Denemelerim


                     
100-150 gr.bitter çikolatayı ( kuvertür çikolata da kullanabilirsiniz,ama kiloluk satıldığı için bayağı pahalı) benmari usulü erittim.Erime sırasında akışkan olması için 2 çay kaşığı tereyağ ekledim.ÇPortakalın üst tabakasını (sadece turuncu kısmını) incecik soydum ve kıydım.(Dikkat edin beyaz yeri gelmesin yoksa acı oluyor.)Üzerine çok az pudra şekeri serpip tatlandırdım.Eriyen çikolatayı kaşık yardımıyla kalıpların yarısına kadar döktüm,bir kısmının ortasına portakal şekerini,diğerlerine isteğe göre kıyılmış yada bütün fındık koydum,üzerlerini kapatacak kadar çikolata ekledim ve buzlukta iyice donup kalıptan kolayca çıkana kadar beklettim.(yarım saat,bir saat kadar)İsteğinize göre içine badem,kuruüzüm,antep fıstığı,pirinç patlağı,hindistan cevizi şekerlemesi vb. de koyabilirsiniz.Pahalı çikolata kalıplarından kullanmanıza gerek yok,benim kalıplarım buz kalıbı (3-4 tl) ve eti turtinin biten kabı :),kutu çikolataların içinden çıkan kapları da kullanabilirsiniz.Afiyet olsun.